13. august 2022

3 gode råd til forøget helbred

Dette indhold er sponsoreret

Lev det bedste liv du kan, men gør det med din krops helbred i sinde. Det kan hænde at du falder af på din workout day, eller spiser lidt for lækker mad en nogle gange, hvilket er i orden, men så er det vigtigt at komme op på hesten igen. Man skylder det til sig selv, at holde ens krop i stand, man har den trods alt resten af livet, så det er i ens bedste interesse at tage ansvar for den. Bliv Personlig Træner, hvis du vil hjælpe andre en dag, som du har hjulpet dig selv ved at følge disse gode råd.

Spisevaner

Man er hvad man spiser, er måske sandt som sagt, dog forhåbentligt ikke bogstaveligt talt. Som du nok har hørt før, har mad rigtig meget at sige, angående ens helbred, da det er både det der kan slanke, og det der kan fede. Der anbefales af professionelle, en varieret kost godt med protein, fiber, vitaminer og mineraler. Man skal også passe på hvad man indtager, da for mange tomme kalorier og mættede fedtsyrer kan forårsage nogle skavanker sundhedsmæssigt. Så når du nu sidder ved spisebordet, og læser e-avis, så gør dig tanker omkring hvad det er du putter i din krop, og om det er godt for dig.

Motion og dig

Få pulsen op, og få noget sved på panden. Udover en sund kost, er motion en stor faktor i forøget helbred og fysik. Mange læger, og personlige trænere vil anbefale i hvert fald 30 minutters motion, eller 6000 skridt, om dagen. Det lyder måske hårdt, men der er mange goder ved en motions rutine som man holder ved, såsom nedsat stress niveauer, nedsat blodtryk og forøget energi. Din stamina bliver også bedre, og du ser hurtigt resultater, vægtmæssigt, over tid.   

Dit indre sind

Når man snakker om generelt helbred er det ikke kun det fysiske der bliver refereret til, men også dit mentale helbred. Dog skal det siges at motion og god kost spiller en faktorer i din sindstilstand, men i sidste ende er det rent psykologi. Tag skridt for at sikre dig at du er tryg i dit hjem, at du mindsker stress og at du tager højde for dig selv og dine grænser. Vær opmærksom på om at tage vare på dig selv mentalt, og hvis du ikke har det godt, prøv at snakke med nogen du stoler på eller som er professionel.