25. september 2022

Tre sunde vaner der styrker din potens

Kære mand: Hvordan går det med potensen?

Sundhed og seksualitet hænger sammen – Hvis du generelt føler dig godt tilpas, sund og energifyldt, smitter det af på lysten og herunder evnen til at få bevare en erektion.

Omvendt kan mere uhensigtsmæssige vaner med hensyn til f.eks. kost, motion og livsstil have negativ påvirkning på lystfølelsen – og i mænds tilfælde påvirke evnen til at bevare en erektion. Du kan imidlertid få hjælp gennem kosttilskud her: kosttilskud

Et velfungerende sexliv med ens partner er for mange mænd en vigtig del af et parforhold. Vil du gerne vil vide mere om hvad du kan gøre, så dit sexliv spiller 100%? Læs videre her om hvordan du helt naturligt kan styrke din potens:

1. Motion har afgørende effekt på potensen

Motion styrker sundheden: Det er godt for hjertet, musklerne, blodtrykket og dit humør. Men det viser sig også at regelmæssig motion styrker potensen. Især konditionstræning har hurtigt en god effekt på potensen.

Så det er en god ide at finde løbeskoene eller badmintonketsjeren frem, da motion ikke bare styrker din sundhed, men også din potens.

Generelt virker forskning at jo mere motion du dyrker, jo bedre effekt har det på potensen. Du kan f.eks. lægge en daglig rask gåtur ind, eller måske begynde at dyrke noget højintensivt sport såsom cykling. 

Motion har den virkning, at blodkarrene bliver mere elastiske, så der kommer et godt flow i kroppen, også i kønsorganerne. Motion gør blodkarrene bedre til at udvide sig, fordi kroppens produktion af signalstoffet nitrogenoxid – også kaldet kroppens naturlige viagra – stimuleres. 

2. Frugt og grøntsager styrker potensen

Vi får jævnligt at vide hvor vigtigt en sund, varieret kost med mange grøntsager og frugt er for sundheden. Men nu kan du begynde at spise mere grønt fordi du ved at det hjælper på dit sexliv.

Ifølge en græsk undersøgelse med 300 mænd er det især æbler, abrikoser, bær, peberfrugter, tomater, persille, løg, grønkål, broccoli, spinat, bladselleri og aubergine der har gavnlig effekt på mænds potens. Det har disse fødevarer pga. stoffet flavonoider, som også menes at virke forebyggende på hjertekarsygdomme og endda kræft. Flavonoider findes også i rødvin og chokolade. 

3. Fra regnorm til anaconda: Knibeøvelser 

Et andet meget nemt tiltag er at lave knibeøvelser. Videnskaben har nemlig vist, at mænd kan styrke deres potens og evne til at bevare en erektion længere ved at styrke deres bækkenbundsmuskler.

Ved at træne musklerne i bækkenbunden opnår du øget kontrol over udløsningen og hårdere og længerevarende erektion.

Du laver bækkenbundsøvelser ved at spænde i de muskler, som stopper urinstrålen og musklerne, der trækker anus sammen. 

Andre sider om sundhed:

  1. bedreholdning.dk
  2. engodloebetur.dk
  3. enguidetilsundhed.dk
  4. fitnessbladet.dk
  5. fitnessexperten.dk
  6. friskogsundmad.dk
  7. helseogsundhed.dk
  8. simplebalance.dk
  9. sunde-madvaner.dk
  10. sundesager.dk
  11. sundhedidanmark.dk
  12. sundhedshjaelpen.dk
  13. sundhedsmagasin.dk